COSTA RICA: de eerste dag; San Jose

15 juli 2017 - San José, Costa Rica

De vluchten verliepen prettig en goed om schema, niets om over te klagen dus! De reis duurde in zijn totaal ongeveer 20 uur, maar volgens het klokje in Costa Rica een stuk minder. Daardoor heb ik vandaag flink mijn best moeten doen om wakker te blijven. Het is nu 23.00, dus het is me goed gelukt.

Tijdens mijn reis zat ik naast een Costa Ricaan. Bij het uitstappen liep hij voor me uit en daar ontmoette hij een vriend. En ja hoor, daar kwamen de woorden 'Pura Vida amigo!' De bevestiging dat ik oo de juiste plek was.
Toen ik aankwam op Costa Rica wilde ik zo snel mogelijk naar buiten. Iets té snel, want voor ik het wist stond ik buiten zonder Colones (munteenheid) of simkaart. Ondertussen werd er ontelbaar vaak 'senorita taxi, miss taxi'? naar me geschreeuwd. Ik ben direct weer naar binnen gegaan om gewoon rustig binnen alles te regelen wat ik nodig had.
Éenmaal buiten bestelde ik een Uber (aanrader!) richting het huis van Erick, een vriend van een collega van me. Echter, mijn Uber chauffeur kon geen Engels. Met handen en voetenwerk begrepen we elkaar en uiteindelijk kwam ik aan. Daar heb ik Erick ontmoet, en zijn super schattige kitten Leea. Hij heeft lekker Costaricaans voor me gekookt, en we hebben een rondje gelopen door de buurt want ik moest echt vechten tegen mijn slaap. Hij heeft me de universiteit van San Jose laten zien, plus was lokale barretjes. Eenmaal thuis doken we de blikjes met cerveza (bier ) en de goede gesprekken in. En nu duik ik het bedje in. Kapot moe.

Morgen weer een mooie dag. Kijken wat die ons te brengen heeft!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    15 juli 2017
    Hoi lieverd, mooi dat je reis voorspoedig verliep.En nu genieten maar!kuzzzz
  2. Petra uit schiedam:
    15 juli 2017
    Top dat de reis goed is gegaan. Leuke knul waar je nu in huis ben. Je blijft toch niet na je rondreis bij hem wonen? Geintje. Veel plezier Laura.
  3. Nynke:
    15 juli 2017
    Hey Laura Geniet van je reis! Leuk dat je een blog bijhoudt. Blijven we mooi op de hoogte. Enjoy!
  4. Rommy:
    16 juli 2017
    Super om je op deze manier te mogen volgen Laura!
    Maak er wat moois van daar Laura!