Tokyo dag 4; tijd voor bier! (Oh wat slecht)

1 maart 2020 - Tokyo, Japan

Disclaimer; ik heb niet de hele dag bier gedronken

Hoi allemaal, en leuk dat jullie (weer) lezen! Ondertussen zijn we aangekomen bij dag 4! Omdat Disney dus dus gesloten is door het coronavirus, was vandaag mijn 'vrije' dag. Ik had mijn wekker niet gezet, want ik dacht dat ik wel vroeg wakker zou worden. Toch maar wel de magneet op de deur gedaan dat ze niet mijn kamer schoon hoefden te maken. En ja hoor, om half 12 werd ik wakker. Joe! Vandaag werd mijn doel souvenirs shoppen. Ennnnnn dat is niet gelukt haha. De winkel waar ik ze graag wilde halen (Japanse handgemaakte) was dicht op zondag.

Dus ik dook in Chiyoda een parkje in. De zon schoon heerlijk, het was wel 17 graden vandaag! Dus jas uit, zonnebril op. Bij een schattig huisje, wat een bierbrouwerij bleek te zijn, ben ik op het terras gaan zitten om te genieten van een Japans biertje; Sorachi. Snacks erbij... Ik zou bijna denken dat ik op vakantie ben. Nee for real, ik heb vandaag voor het eerst rustig aan gedaan. WANT IK WIL ZO GRAAG VEEL ZIEN!

20200301_140342

Later ben ik richting de tuin van het Imperial Palace gegaan. Dit is de plek waar ik de eerste avond om de muren heb gelopen. Het was prachtig weer, dus nu wilde ik wel van de tuin genieten! Maar ik kon die hele ingang dus niet vinden... net toen ik op wilde geven (Ik heb al eens een heel rondje eromheen gelopen doe ik niet nog een keer joe) vond ik de ingang en kon ik lekker genieten van deze immens grote tuin. Het was net het sprookjesbos, zo groot. Maar dan zonder de sprookjes. Weer wat mooie kersenbloesem gespot, en nog veel meer andere leuke plantjes!

20200301_161344

Ohja, en ik heb gespot hoe Japan zijn straten schoon houdt. 1. Door een fixe (Maar dan ook echt fixe!) boete te zetten op vervuiling maar ook door 2. de opruimsquad. 4 man sterk loopt over de stoep. 1 links, 1 rechts, 2 in het midden. Met een tang, en een zak. Niet in sloeberkleding, nee, keurig in pak. Als ze vuil spotten grijpen ze gelijk in. Ik zie zelf 1 van de mannen op zijn knieën met hoofd in de bosjes proberen te grijpen naar een stukje plastic. Klasse mannen! Ik neem te kijk om ze allemaal even te bedanken met dat ene woordjes Japans dat ik spreek; Arigato! De mannen kijken mij vreemd aan.

20200301_152122

'S avonds ben ik teruggekeerd naar Shibuya, waar ik gisteravond ook was. Ik vond het leuk om daar te zijn, dus besloot daar de boel verder te verkennen. Gisteren heb ik per ongeluk het drukste kruispunt ter wereld overgeslagen (met zelfs een zebrapad overdwars!) dus koos ik via dit kruispunt op zoek te gaan naar een restaurantje. Ik vond een flatgebouw waar op verdieping B1 Chaosfood zich bevond. Ik dacht, chaosdeel van Tokyo, lets go! De verdieping zal vol met restaurants. Ik ben in de rij gaan staan waar de bar bestond uit een tippanyaki plaat- ik had zin om te gourmetten! Wat zo leuk was hier is dat je je hamburger in een bal rauw vlees aangeboden kreeg, en steek rare. Het werd kort boven en onder gegrild, gekruid en op een stenen tafeltje gelegd. Ik kreeg een kaart waarop uitgelegd stond dat je zelf elk hapje op de plaat mag leggen, om te bepalen hoe je het wilde bakken. Rauw vlees moest met ijzeren stokjes, gegaard vlees met houten. Je kreeg 6 bakjes met 'sausjes', en een kom rijst erbij. En het was me een partij lekker!

20200301_190124

20200301_190747

Na het eten heb ik nog kort een rondje gedaan door het gebouw en door de rest van de stad. Daar kwam ik o.a. weer een Pokecentrum tegen, en heb ik een drankje gedronken in een drag-bar. Drag is nog steeds een taboe in Japan. Homoseksualiteit wordt nog net geaccepteerd (als je er maar niet mee te koop loopt, dat past niet bij de 'serene' identiteit van Japan), maar drag- dat gaat nog te ver. Ik support drag ook over de grenzen, dus heb haar verteld hoe mooi ik haar vond en heb er een paar drankjes gedronken.

20200301_182354

20200301_200714

Morgen alweer de laatste dag! Morgen zal ik mag dag doorbrengen in Harajuku. Ik ben erg benieuwd wat ik daar ga aantreffen, en of ik mijn hunt naar souvenirs daar ga voltooien. Ik stap zo meteen uit bad, en ga lekker slapen.

Welterusten, en voor jullie: fijne (na)middag!

1. Nienke:
    1 maart 2020