Tokyo dag 1; I just had one wish..

27 februari 2020 - Tokyo, Japan

Dag allen! Wat leuk dat jullie mijn eerste dagverslag vanuit Tokyo lezen!

Ik ben aangekomen in Tokyoooooo wooohoooo! In het vliegtuig bleek ik 3 stoelen voor mezelf te hebben, dus enorm comfortabele vlucht gehad. Bij aankomst even wennen. Waar moet ik naartoe, hoe werkt alles.. eerst maar even mijn Sushi Wi-Fi halen (super thanks Jochem voor de tip!!). Nu heb ik een draagbare mini router op zak zodat ik altijd internet heb, super handig. Even geld opnemen, en dan OV uitfrutselen (wederom Jochem, thanks <3). OV is lekker gestructureerd, maar moet je wel even snappen. Inloop muziekjes (als het muziekje uit is mag je niet meer instappen), mega veel mensen op het station maar toch stilte, vogelgeluiden door boxen; ik kan wel wennen aan deze zen vorm van drukte!

Eenmaal bij het hotel, veel te vroeg natuurlijk, een boek gelezen in de zon. Ja echt, in de zon! Het weer is prachtig hier. Toen ik eindelijk mocht inchecken eerst even gesetteld op de kamer, daarna op pad.

Eigenlijk had ik voor deze reis één wens; het zien van een kersenbloesem in bloei. De uurtjes die ik tot dit punt had gespendeerd in Tokyo waren niet hoopvol op dat gebied. Gezien het seizoen en dus het feit dat de kersenbloesem vaak pas groeit vanaf eind maart begin april werd de kans steeds kleiner. Nouja, dan maar genieten van andere prachtige dingen in Tokyo!

Ik wilde graag naar the garden of the Imerial Palace. Helaas was dit ondertussen gesloten i.v.m. de avond en heb ik besloten om het stuk er omheen te lopen. Parkjes in, parkjes uit. Overal kwam ik hardlopers tegen. Ik kreeg kippenvel omdat ik me ineens besefte dat ik Nienke echt niet meer ging zien lopen.. Echt zo onwijs jammer! Op een onbewaakt moment liep ik een ander parkje in, en zo- zonder enige vorm van aankondeging: KERSENBLOESEM!

20200227_173804

Een prachtige boom vol. Ik was (en ben nog steeds) KNEITERenthousiast!! Hier en daar spotte ik nog meer bomen die knopjes kregen of beginnende bloesem. Yes!

Na dik 2,5 uur lopen was het ondertussen donker geworden, en dan wordt er weer een hele andere kant van Tokyo belicht. Een soort New York 2.0. Maar nog steeds die rust! Je hoort bijna niemand, ook electrise auto's die bijna geen geluid maken. Wat een rust!!

Ondertussen zit ik weer op mijn hotel kamer. Een flesje wijn ligt koud te worden, en mijn badje loopt vol. Ik ben ka-pot. Ik drink zo een wijntje in bad, en duik dan mijn zacht bedje in (in een yukata van het hotel joe). Tokyo dag 1 was al super veelbelovend. En dan moet de rest nog komen!!!

ありがとう!

3. Aukje:
    Leuk Laura.
  4. Petra Bernardus:
    27 februari 2020
    Nou, helemaal leuk!! Ik ga je volgen. Een hele fijne reis en geniet tot je ploft!! ( bijna dan hé)
  5. Silvie:
    Tof om te lezen. Enjoy!🌸🌸🌸
  6. Pap:
    😘 SUPER Laura ! !
  7. Suzanne:
    27 februari 2020
    😍Awesome!! Die bloesem lijkt me inderdaad magisch..
  8. Elske:
    27 februari 2020
    Leuk om te lezen Laura. Die enthousiasme haha prachtig.
  9. Kimberley:
    28 februari 2020
    Oehoeh heeeeeerlijk om dit te lezen❤️