COSTA RICA: Monteverde, Samara and the final countdown

9 augustus 2017 - Sámara, Costa Rica

In de ochtend ontmoette ik een stel uit Denemarken. Ook zij gingen richting de hangbruggen. We besloten samen te gaan, want ja de finale van het damesvoetbal was dezelfde combo ;) Het was een regenachtige dag, maar in combinatie met de warme temperatuur was dat niet zo'n groot probleem. De hangbruggen (ook wel treetop hangingbridges genoemd) in monteverde (ookwel cloudforrest genoemd) zijn prachtig om te zien. Wat wel jammer was is dat er weinig dieren te zien waren. Maar ach, op dat gebied ben ik al heel erg verwend.
Daarna vertrokken we naar de kolibrie tuin. Ik was een beetje bang dat ook hier heen dier te spotten was en dat die 5 dollar entree weggegooid geld zou zijn. Echter, toen we de tuin binne kwamen vlogen de kolibri's mij om te oren! Zoals velen van jullie weten was de kolibrie mijn eerste tattoo, en ben ik heeeelemaal weg van kolibries- dus je kan je wel voorstellen hoe ik daar met grote ogen stond te genieten van die kleine snelle wondertjes. Awesome.

Omdat we vrij vroeg terug waren in ons hostel besloten we op zoek te gaan naar de Ficus tree, iets heel bijzonders. Vroeger groeide er een boom, en daar omheen groeide een andere boom. Later is de middelste boom dood gegaan, waardoor de andere boom hol geworden is. Hierdoor kan je in de boom klimmen, helemaal door naar de top. Na een aantal locals de weg gevraagd te hebben vonden we de boom en klommen we er in.

De dag daarna vertrok ik in de vroege morgen met het o zo chaotische openbaar vervoer terug naar San Jose. Ik zou met Erick (local) naar een voorstelling over Anne Frank. Helaas kwamen we er achter dat de voorstelling uitverkocht was.

En toen vertrok ik naar Samara, een plaatsje aan de kust. Ik was niet helemaal zeker of ik hier wel naartoe wilde, aangezien ik niet zoveel tijd had maar wel ruim 5 uur moest reizen om er te komen.
Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik hier naartoe gekomen ben! Het is hier prachtig. Gisteren met ik met 2 Spanjaarden en een Françoise naar een 'natural pool' gegaan. Zij hadden een auto gehuurd, waardoor het mogelijk werd om het te bezoeken. Een 'natural pool' wordt gecreëerd tussen de rotsen wanneer het water laag wordt. Het water blijft hangen tussen de rotsen, waardoor je een soort zwembad krijgt. En als klapper op de vuurpijl hebben we daar kunnen zwemmen met tropische vissen! Het Spaanse koppel had een snorkelset mee, dus ik heb ze goed van dichtbij kunnen bekijken. Weer zo'n cadeautje!

Helaas ben ik me sinds deze week ook bewust geworden van het feit dat het tijd is om af te tellen. Over 5 dagen vlieg ik alweer terug naar Nederland. Ongelooflijk dat er al bijna 32 dagen voorbij zijn. Maar! Er is nog genoeg te doen! Morgen weer terug gaan San Jose om nog een poging te doen voor de voorstelling. Ik ga ook nog een dag meedraaien op een school in Costa Rica en daar waarschijnlijk les geven. Daarna heb ik nog 2 daagjes om het strand op te zoeken en dan is het gebeurd met de pret. Nog maar even niet aan denken.

Pura vida!

1. Pap:
    9 augustus 2017
    Hey die Laura, weer leuke verhaaltjes en mooie foto's nog maar lekker genieten en langzaam aftellen.
    Veel succes bij Erick op school, zet hem op :).

Xxx
  2. Bianca:
    9 augustus 2017
    Mooi leuk verhaal weer :-)
    Geniet nog lekker van de laatste dagen daar! Maar dat gaat vast en zeker lukken. Xx
  3. Petra uit schiedam:
    9 augustus 2017
    Klinkt weer allemaal mooi Laura. Veel plezier nog de laatste paar dagen.xx Willem Warmerdam